woensdag 5 februari 2014

De snoeppot



Wat eet je eigenlijk tussendoor, als je even zin hebt in iets makkelijks en snel, zonder direct naar kant en klare voorverpakte supermarktsnacks te grijpen? Hiervoor heb ik mijn eigen snoeppot! Zowel thuis als op m'n werk heb ik een pot met alles wat ik lekker vind en waarvan ik weet dat ze goed voor me zijn. Waar ik even mee vooruit kan bij trekmomentjes.

In de pot zoals op de foto heb ik er stukjes gedroogde abrikoos, zonnebloempitten, cashewnoten, paranoten, walnoten, stukjes pure 92% chocola (van Vivani), gepelde en ongepelde amandelen, moerbeien en rozijntjes in zitten. Maar je kunt er natuurlijk allerlei soorten (ongebrande en ongezouten) noten, zaden, gedroogd fruit in doen. 

Ook handig: je kunt er ook heel gemakkelijk mueslikoekjes van maken. Meng een handvol met wat gesmolten boter, beetje warm water en speltstroop of honing. Goed aandrukken en zorgen dat alles lekker aan elkaar plakt, 20 minuten op 190 graden en klaar. Hierbij kun je zelf ook wat fijngemalen kokos toevoegen voor een exotisch tintje. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten