dinsdag 4 februari 2014

Lunchsalade met kip en avocado

Eigenlijk eet ik niet vaak salades tussen de middag. Simpelweg omdat het altijd wel wat werk kost om te maken en ik minder met lunch heb dan met ontbijt en diner. Maar de laatste paar dagen was ik wat minder fit doordat ik iets te enthousiast met de terpetineverf aan de slag ben gegaan in huis. Gevolg: knallende hoofdpijn en overgeven. Paps zei nog: "Tamaar, wist je niet dat je die alleen maar buiten mag gebruiken?" Uhhh oke. Iets te laat. Anyway, tijd om aan te sterken en me even tegoed te doen aan heel veel vitamines. Daarom deze vitaminebom als lunch. 

Je hebt nodig:
- 2 flinke handen sla (ik gebruik hiervoor rucola en veldsla)
- 1/2 avocado 
- 1 gekookt ei
- 1 plakje kipfilet (gebruik wel goede kipfilet, liefst van de poelier)
- 5 olijven in plakjes
- 3 zongedroogde tomaten
- 1 tomaat
- klein handje zonnebloempitten
- scheut olijfolie
- 1 el Italiaanse kruiden

Snijd de avocado, tomaat, olijven, zongedroogde tomaatjes, kipfilet en ei in stukjes. Meng dit met de sla en zonnebloempitten. Sprenkel olijfolie naar smaak hierover samen met de Italiaanse kruiden. 

Voor iets meer vulling zou je ook wat leftovers van de pasta of rijst kunnen toevoegen. Of een rijstwafel met wat notenpasta of kaas. 

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten