maandag 12 januari 2015

Havermout met pompoen

Normaal gesproken ontbijt ik altijd met havermout met appel, peer, banaan of blauwe bessen. Ik had nog een bakje gekookte pompoen over, en vroeg me af wat ik hier mee kon doen. Door de zachte structuur en lichtzoete smaak leek het me een perfecte toevoeging aan m'n bakje havermout. Een gokje, maar het smaakte naar meer! Bij deze het recept:

Je hebt nodig (voor 1 persoon):
- 150 ml amandelmelk
- 100 ml water
- 5 el havermout
- 1 el lijnzaad
- 4 el gekookte, gepureerde, pompoen
- 1/2 banaan
- handje moerbeien
- 1 tl kaneel
- 1 tl honing 

Breng de havermout samen met de melk, water en lijnzaad al roerend aan de kook. Draai het vuur helemaal laag en meng de pompoen, banaan en moerbeien erdoorheen tot ook deze lekker warm zijn geworden. Voeg als laatste de kaneel en honing toe. Met een volle, gezonde, warme buik de (winter-)dag in! Beter kan het niet beginnen toch?

Eet smakelijk! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten