dinsdag 29 juli 2014

Chocoladepudding ontbijt


Vanmorgen was zo'n dag dat m'n wekker behoorlijk vroeg ging (ik vind 06.30uur héél vroeg). Dan heb ik geen zin om uitgebreid een ontbijt klaar te maken, en pak het liefst snel iets uit de koelkast. Omdat ik niet zo van brood hou, maak ik de avond van tevoren al alles klaar. Het is dan simpelweg het bakje uit de koelkast halen en lepelen maar! Ik kan me dan ook enorm op het ontbijt verheugen, vooral deze luchtige chocoladepudding met cacao nibs on top.

Met dit ontbijt kun je ook echt even vooruit. Bonen staan hoog in de eiwitten en de avocado zorgt met de fantastische vetten samen voor een perfect gevulde start van de dag.


Voor 1 portie heb je nodig: 
- 125gr zwarte bonen (klein blikje van Bonduelle)
- 1 el rauwe cacao
- 1 el carobe
- 1 tl palmsuiker
- 1/2 avocado
- 1 el lijnzaadolie
Cacao nibs als garnering

Blend alle ingrediënten samen met een klein beetje water tot het een fijne massa is geworden. Giet het in een bakje, cacao nibs erover en klaar!

Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten